שיפור אבטחת אתרי אינטרנט – מה שאתם צריכים לדעת על החשיבות שיש לשיפור רמת האבטחה בכל אתר אינטרנט.

שיפור אבטחת אתרי אינטרנט הוא תהליך שכולל בתוכו מספר שלבים בכדי לחזק את רמת האבטחה של האתר לרבות האמון שהגולש ומנועי החיפוש נותנים לאתר.

פעולות שיפור האבטחה כוללות : מניעת האפשרות “להריץ” קוד זדוני + הסתרת המידע שיכול לעזור לפצחנים למצוא נקודות תורפה שיכולות להוביל לפריצה לאתר + חסימה של ביצוע פעולות היכולות להוות סיכון לפריצה.

על מנת לשפר את אבטחת האתר, חשוב להשתמש בסיסמאות חזקות שלא ניתן לנחש בקלות על ידי תוקפים.

כמו כן, מומלץ להימנע משימוש באותה סיסמה עבור מספר אתרים מכיוון שאם אתר אחד ייפרץ, כל החשבונות שלכם ייפגעו. לבסוף, חשוב לעדכן את גרסת האתר בהקדם האפשרי כאשר עדכונים חדשים יהיו זמינים כדי שתוכל להגן על עצמכםצמכל פגיעות במערכת.

אבטחת אתר היא תהליך לוודא שכל המידע הכלול באתר נשאר פרטי ומאובטח.

ישנם סוגים רבים ושונים של אבטחה המשמשים להגנה על אתרים. סוג אחד נקרא הצפנה, שהיא שיטה לערבול נתונים כך שלא ניתן לקרוא אותם על ידי אנשים לא מורשים. סוג אחר של אמצעי אבטחה כולל חומות אש, שיכולות לחסום או לסנן תעבורה מכתובות או יציאות מסוימות.

הצפנת נתונים לשיפור רמת האבטחה באתר אינטרנט

תיקון פריצה לאתר היא לא רק למצוא את הקוד הזדוני ולאחר מכן להסיר אותו. תיקום הפרצה

הצפנה היא תהליך של המרת מידע מטופס קריא לצורה בלתי קריאה. תהליך ההצפנה כולל בדרך כלל לקיחת הנתונים המקוריים, החלת אלגוריתם ולאחר מכן הפקת הנתונים המוצפנים. ההצפנה שימשה במשך מאות שנים כדי להגן על מידע רגיש או בעל ערך. הוא נמצא כעת בשימוש בעולם הדיגיטלי כדי להגן על מידע רגיש כמו מספרי כרטיסי אשראי, סיסמאות ומידע אישי אחר.

סוג ההצפנה הנפוץ ביותר הוא אלגוריתם המפתח הסימטרי המשתמש במפתח בודד שמצפין ומפענח נתונים. בסוג זה של הצפנה, על שני הצדדים להיות בעלי גישה לאותו מפתח על מנת להצפין או לפענח הודעות. זה מקשה על האקרים מכיוון שהם יצטרכו לקבל גישה לשני המפתחות כדי לקרוא כל הודעה שהוצפנה איתם.

הצפנה היא תהליך של קידוד הודעה או מידע באופן שרק גורמים מורשים יכולים לקרוא אותם. הוא משמש לשמירה על סודיות ושלמות הנתונים. בהקשר של אבטחת אינטרנט, הצפנה משמשת להגנה על נתונים במעבר בין שתי נקודות ברשת לא מאובטחת כמו האינטרנט. מטרת ההצפנה היא להקשות על אנשים לא מורשים לגשת ולהבין מידע פרטי כמו סיסמאות, מספרי כרטיסי אשראי ומידע אישי אחר.

הצפנת נתונים קיימת כבר עשרות שנים, אך עם ההתפתחויות האחרונות בטכנולוגיה, היא הפכה לנגישה ובמחיר סביר מאי פעם. הצורה הנפוצה ביותר של הצפנת נתונים כיום היא HTTPS המשתמשת בפרוטוקולי Secure Socket Layer (SSL) או Transport Layer Security (TLS) כדי להצפין נתונים בדף אינטרנט לפני שליחתם דרך האינטרנט.

הצפנת נתונים, בהגדרה, מערבלת את הנתונים כך שלא ניתן לפענח אותם ללא המפתח.

שיפור אבטחת אתרי וורדפרס

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח (CMS) שמפעילה למעלה מ-30% מהאינטרנט. זו גם אחת המערכות הממוקדות ביותר להתקפות סייבר.

בעיות אבטחה עם וורדפרס קשורות לעתים קרובות לתוספים. תוספים ועיצובים מיושנים עלולים לגרום לפגיעויות באתר שלך, שאותן האקרים יכולים לנצל כדי לקבל גישה לנתונים שלך ולהשתלט על האתר שלכם.

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן הפופולריות בעולם. לפי ההערכות, הוא מספק יותר מרבע מהתוכן ברשת. ככל ש- WordPress הופכת פופולרית יותר, כך גם פגיעויות האבטחה שלה.

הסיכון לבעלי ומשתמשי אתרי וורדפרס הוא שמישהו יכול לקבל גישה לאתר שלהם ואז לעשות איתו כל מה שהוא רוצה – החל מהשחתה שלו, דרך גניבת נתונים רגישים ועד להתקנת תוכנות זדוניות שיכולות לשמש להתקפות עתידיות על אתרים ורשתות אחרות.

כמה מפרצות האבטחה הנפוצות ביותר הן:

אבטחה היא עניין מרכזי עבור כל בעלי האתרים ו- WordPress אינה יוצאת דופן. הפלטפורמה מספקת מספר דרכים לשמור על בטיחות האתר, אבל זה תלוי בכם שתדעו לעשות בהם שימוש.